Maandag 27 - Vrijdag 31 Januari - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Dennis Gils - WaarBenJij.nu Maandag 27 - Vrijdag 31 Januari - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Dennis Gils - WaarBenJij.nu

Maandag 27 - Vrijdag 31 Januari

Door: Dennis van Gils

Blijf op de hoogte en volg Dennis

31 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

Maandag 27 Januari:
Mijn eerste dag taal, en ik kan mijn bed al bijna niet uit. Douchen, eten, tandenpoetsen, lenzen etc.
Aangekomen op Placa Universitat, loop ik de verkeerde kant op, dus helemaal verdwaald, maar gelukkig wel op tijd aangekomen.
Heb een aardige klas, waarbij in totaal 4 Nederlands (van Barcelona Students) zitten, en twee Duitsers, een Franse, een Italiaan en iemand uit Alaska zitten.
We hebben twee leraressen, die allebei bijna geen Engels praten, dus we moeten als klas alles oplossen.
Hebben ons voorgesteld, en nog wat andere dingen gedaan.
Daarna samen met de 3 andere Nederlanders en nog twee jongens de Ramblas op geweest, en lekker praten.
In de avond lekker weer gegamed.

Dinsdag 28 Januari:
Op de tweede dag taal voelde ik me best beroerd, dus toen ik thuis kwam ben ik meteen omgekleed in mijn comfortabele kledij. Het huis niet echt meer uit geweest, en een dag om langzaam aan maar te vergeten.

Woensdag 29 Januari:
Weer taal, naderhand weer naar huis gegaan, en nog niet echt heel veel spannends gedaan.

Donderdag 30 Januari:
Taal, en na taal hadden we met een hele groep die in de afgelopen weken aan zijn gekomen, afgesproken met Anna en Juliette (Barcelona Students) en een rondtoer gehad door een gedeelte van de stad (Dat ik al had gezien met Steven). En afgesloten bij Café Rembrandt, een helemaal Hollands café, waar ik vaker te vinden zal zijn.

Vrijdag 31 Januari:
Vandaag heb ik dus weer taal gehad, en hebben we geleerd hoe we in de winkels dingen moeten doen, en ik heb een "eigen" woord gekregen, wat mijn stopwoord is, en dat geleend is van mijn vrienden: Cervesa (BIER).
Was best een leuke les vandaag. Ik was de enige die het iets van warm had, en daar kreeg ik van iedereen wat over te horen.
Net even een eitje met spek gegeten, en nu dit aan het doen.
Voor de rest van de dag nog niet echt plannen. Wel weet ik dat ik in de aankomende dagen nog een keer met Ruben Klerx naar Rembrandt ga! :)

Dus dat is het voor afgelopen week, als er weer wat gebeurt, laat ik het weten.

  • 31 Januari 2014 - 14:33

    Marjan:

    Jij moet toch wel heel goed Spaans kennen als je thuiskomt? :p

    We zitten nu wel echt te wachten op wat foto's van plekken waar jij komt hoor....

  • 31 Januari 2014 - 15:34

    Annie Van Gils:

    Ha Dennis zal best even wennen zijn daar in het Spaanse. Voor ons zit het het er alweer op :( Succes met de Spaanse les. Gr Annie

  • 31 Januari 2014 - 18:34

    Kees:

    Nou dennis leuke taalweek gehad Maar maak er maar een leuk weekend vaan dan kun je vlg,d week je taalknonbbel uitbreiden

  • 31 Januari 2014 - 21:26

    Henny Van Gils:

    Hoi Dennis laat eens foto's zien van je café en waar je woont. En gaat het goed met de Spaanse taal.nou tot ziens en tot het volgend verslag xxxx

  • 02 Februari 2014 - 15:51

    Martin:

    Ola Dennis,
    Ik zie dat je al veel Spaans geleerd hebt, dus dat moet straks wel gaan lukken met je stage! Ook al een leuk café gevonden wat ook heel belangrijk is! Nu nog een tent waar ze frikandellen verkopen, en dan heb je de voornaamste ingrediënten al te pakken. Wij zitten alleen wel met een frites overschot nu jij daar zit :-) ! Veel succes de komende week en laat weer wat van je horen. Martin en Josepha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Een man van 20 jaar, die in het eerste half jaar van 2014 naar Barcelona gaat, om Stage te lopen bij Enjoy Holidays.

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 4011

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: